Bakonyi csirke pennével


  Már hetek óta itt várakozik ez a recept, és még van egy-kettő ilyen amit már régen készítettem s még nem mutattam meg, de most íme. :)
  Ez az elkészítési mód az egyik kedvencem, finom szaftos hús friss gombával. De egy kellemetlen élményem is volt már vele, az egyik étteremben kértem bakonyi csirkét és a friss gomba helyett szárítottat találtam benne. Na, ehhez a fogáshoz nagyon nem jó választás a szárított gomba, ekkor megtanultam, maximum fűszerként egy kevés.

Hozzávalók:
1 csirkemell nagy kockákra szeletelve (kb.50 dkg)
20 dkg csiperke gomba (nálam mini fejek voltak, ha nagyobbak, szeleteljük fel őket)
kb. 5 dl víz vagy húsleves
1+2 ek olaj
1 vöröshagyma apró kockákra vágva
1 ek csemege piros arany (paprikakrém)
1 kk Erős Pista (vagy csípős pirospaprika, ez lehet ízlés szerint több,kevesebb)
1 kk őrölt pirospaprika
2 dl tejföl
1 ek liszt
só, bors

  A csirkemellet sózzuk, borsozzuk és egy evőkanál olajon megsütjük, megpirítjuk, majd félretesszük.
  Ugyanebben az edényben megdinszteljük a vöröshagymát 2 evőkanál olajon, majd hozzáadom a gombát és addig pirítom, míg az összes leve el nem párolog. 
  Ekkor szórok rá piros paprikát és felöntöm 5 dl vízzel vagy húslevessel, sózom, borsozom, hozzákeverem a paprika krémet az Erős Pistát, és ha a megfőtt a gomba, hozzáadom a húst.
  Összeforralom őket pár perc alatt, majd a tejfölt elkeverem a liszttel és kevés (1 dl) forró szafttal és azzal sűrűsítem. 5 percet főzöm még, ha kell utána ízesítek, majd tálalom.
  Ezúttal penne tésztát főztem hozzá, de nokedlivel is nagyon finom.

Jó étvágyat!
                                        - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


  Amit pedig még szeretnék megosztani, hogy újabb díjat kaptam Csillától. Még egyszer nagyon köszönöm neki!
  A díj úgy gondolom ehhez a magyaros ételhez pont illik is, a Magyarok Asztala Díj, amit sok szeretettel adok át mindenkinek aki még nem kapta meg, és szereti a magyaros ételeket, a magyar konyhát!

Megjegyzések

  1. Hú, nagyon guszta ezen a fotón az étel! Imádom a bakonyit! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése