Olasz ebéd - Lasagne




  Három éve voltunk Olaszországban nyaralni, akkor végigkóstoltam jó pár tradicionális olasz ételt, soha nem felejtem el, milyen jókat ettünk... Egyik kedvencem volt a sárgadinnye prosciuttóval, nem is gondolná az ember milyen finom a kettő együtt. A húsos ravioli tejszínes mártással a másik kedvenc, amit egyszer már el is készítettem itthon, magam gyúrtam a tésztát, minden teljesen házi volt. Azóta is gondolkodok nekifussak-e újból, mert nagyon sok munka volt vele, ám az íze isteni volt, majdnem mint Olaszországban. Kedvenceim között volt még a lasagne is, amit az olaszok sokkal paradicsomosabban készítenek, mint ahogy én szeretem. E szerint a recept szerint viszont pont olyan lasagnét kapunk, mint amit mi szeretünk, itthon.

Egy kis olasz hangulat:

Bolognai lasagne (8 személyre)


Hozzávalók:
200 g száraz lasagne tészta (12-16 lap)
300 g reszelt trappista sajt, esetleg parmezán (a tetejére, és a lapok közé is)

Raguhoz:
1 nagy fej vöröshagyma apróra vágva
2-3 gerezd fokhagyma passzírozva
2 nagy sárgarépa kockázva
1 nagy zöldség kockázva
500 g darált hús (lehet vegyesen is disznó, marha)
1 nagy paradicsom kockázva
70 g (3 ek) paradicsompüré
Só, bors, kakukkfű, oregánó ízlés szerint

Besamelhez:
100 g vaj
1 l tej
60 g liszt
só, szerecsendió

- Az apróra vágott hagymát megpirítjuk kevés olajon. Ha a hagyma üveges lett, rátesszük a szintén apróra vágott, vagy passzírozott fokhagymát és felöntjük kis vízzel (2-3 ek). 
- A felkockázott sárgarépát, zöldséget is hozzáadjuk, és 10perc alatt megpirítjuk, ha kell pótoljuk a vizet, hogy jó szaftos maradjon.
- Beletesszük darált húst, majd ezzel is lepirítjuk (míg a hús ki nem fehéredik), megsózzuk.
- Hozzáadjuk a felkockázott paradicsomot, és addig pároljuk, míg a paradicsom kissé szétfő.
- Végül beletesszük a paradicsompürét, és sózzuk, borsozzuk, fűszerezzük ízlés szerint (én 1-1 tk oreganot, és kakukkfüvet szoktam hozzá adni), majd félretesszük.
-A besamelhez olvasszuk meg a vajat, szórjuk rá a lisztet, és folyamatos, gyors keverés közben pirítsuk világosra, eközben forraljuk fel a tejet, majd óvatosan öntsük hozzá a lepirított liszthez, keverjük simára, főzzük 1-2 percig, és ízesítsük.
- Száraz lasagne tésztát tegyünk egy rétegben egy megolajozott tepsi aljára, erre kerül rá a besamel, majd a hústöltelék, és kevés reszelt sajt. Ezt ismételjük 3szor, tetejére egy réteg tészta, besamel, és sajt kerül. Sokan beáztatják a tésztát, de én nem szoktam, van elég nedvesség a  besamelben, és a raguban, emellett lassan sütjük, így áztatás nélkül is megpuhul.
- 180 °C-on, légkeverés nélkül kb. 40-60 perc alatt megsütjük, míg a sajt aranybarna nem lesz a tetején. Miután kivettük, hagyjuk kicsit hűlni, majd kockákra vágva tálaljuk.
Jó étvágyat!

Megjegyzések