Túróbonbon - a pöttyös az igazi! :)



  Flóra 1. blogszületésnapja alkalmából játékot hirdetett, melyben az általa feltöltött receptek közül kellett egyet elkészíteni a játékos kedvűeknek. Én mindig játékos kedvemben vagyok, főleg ha finomságokat kell készíteni, a mostani bonbon mániám meg azt súgta, hogy a túró bonbonját készítsem el. Úgy gondolom jól döntöttem. :)
  Mivel egy réteg töltelék van benne, egyszerű elkészíteni, első bonbonpróbálkozásnak is jó választás. Aki pedig szereti a Túró Rudit mindenképpen próbálja ki! :)

A Túróbonbonhoz kell:

12 dkg túró
5 g vaníliás cukor
1 ek porcukor
1 ek tejföl

+ nekem 15 bonbonhoz kb.: 15 dkg csokoládé kellett, mert vastagabb lett a csokiburok

  A bonbonformát vízgőz fölé tartottam 1 percig, majd a temperált csokival (a csokoládé felét vízgőz felett egy hőálló tálban felolvasztottam, majd a gőzről levéve a másik felét is hozzáadtam, olvadásig kevergettem) megtöltöttem előbb a forma felét többször hozzáütögettem az asztalhoz a formát (ez azért fontos, hogy ne maradjanak buborékok a bonbonon). 2 perc elteltével kicsurgattam belőle a csokoládét és megtöltöttem a forma másik felét is, szintén megütögettem és újabb 2 perc után abból is kicsurgattam a csokoládét, majd szépen lehúztam a forma tetejét egy spatulával, és 20 percre hűtőbe tettem.
  Addig összekevertem a túrót, cukrot, vaníliás cukrot és a tejfölt és zacskóba töltöttem, aminek csücskét levágtam, ennek segítségével töltöttem meg a formákat (ügyeljünk rá, hogy ne töltsük túl, a forma széléig sem kell töltenünk).
  Betettem a hűtőbe, míg felolvasztottam a maradék csokit a lezáráshoz, a hűtőből kivéve lezártam a bonbonokat, majd újabb 20 percre mentek vissza, ezután kiszedtem őket a formából, és mind megettük. :)

Megjegyzések

  1. Névtelen18:06

    Nagyon szépek lettek! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, szépek lettek! Biztosan finom, ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  3. Szuperek! Tudtad, hogy a túró rudi hungarikum?
    Ajánlok egy pályázatot, kukkants be hozzám.
    http://www.reformkorikonyha.blogspot.com/2012/01/te-hogyan-latod-hungarikumokat-palyazat.html

    VálaszTörlés
  4. Gratulálok én is, nagyon szépek lettek! :)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon ügyes vagy! Szépek lettek a bonbonjaid!

    VálaszTörlés
  6. A kis bonbongyáros:-) Megint ügyes vagy, nagyon szépek, csábítóak!

    VálaszTörlés
  7. Flóra, köszönöm! :)

    Éva, köszönöm, finomak nagyon! :)

    Petra, köszi! Igen tudtam, köszi a pályázatot. Lehet, hogy indulok is! :)

    Csilla, köszönöm szépen! :)

    Marcsi, köszönöm! :)

    Gerdi, köszi, most már rajtad a sor! :))

    VálaszTörlés
  8. Nagyon klassz. Ma elkészítem a golyó verzióját, mert a bonbonokkal hadilábon állok:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! Úgy is nagyon fincsi lesz! :)

      Törlés

Megjegyzés küldése