Kekszes-diós csokiszalámi


  Egyik kedvenc sütim. Számtalan recept létezik rá, én sokáig a tojásos változatát készítettem, de ez sokkal jobb szerintem, egyszerűbb is, és tovább is eláll (ha van rá ideje).

Hozzávalók (1 rúd):

25 dkg háztartási keksz apró darabokra törve
10 dkg dió apróra vágva vagy mazsola (TIPP: lehet részben, vagy egészben zselés cukor is, nagyon finom bele! :)
12 dkg margarin
1 dl tej
12 dkg cukor
3 ek kakaópor
3 ek darált keksz
2 ek rum (elhagyható)

  A margarint, tejet, cukrot, kakaóport, darált kekszet, rumot egy tálba tesszük és folyamatos keverés mellett felolvasztjuk, majd addig forraljuk, míg be nem sűrűsödik. (2-3 perc)
  Ezután a keksz és dió keverékére öntjük, majd alaposan átkeverjük. 
  Falpakkal kibélelt őzgerincformában nyomkodjuk, és egy éjszakára hűtőbe tesszük, másnap szeletelve tálaljuk.

4 megjegyzés:

  1. Sajnálom, nem ígérem, hogy elkészítem, csak annyit, hogy szép emlékeket idéz: édesanyám (a világ legjobb szakácsnői ők!) sokat "főzte"...
    És pont úgy nézett ki, mint a tiéd!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, szeretem az ízét ! Nem olyan rég csináltam igaz nem ezzel a névvel!

    VálaszTörlés
  3. Gyerekkorunkban sokszor készült, én ritkábban állok neki, pedig olyan finom tud lenni! Nagyon jól néz ki!

    VálaszTörlés
  4. Seafalcon: Nagyon örülök, hogy kellemes emlékeket idéztem fel a süteményemmel! Köszönöm szépen a dicséretet!

    Éva: Köszönöm! Igen, láttam és nagyon jól nézett ki!

    Gerdi: Köszi, ha lesz hozzá kedved készítsd el, a gyerekek biztosan örülnek majd neki! :)

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...