Dubarry csirkemell - kicsit másképp

   Kicsit másképp, mert nem csak karfiolt, hanem brokkolit, és bébirépát is tettem a húsokra. Az ötlet onnan jött, hogy volt a fagyasztóban egy csomag vegyes zöldség, én amúgy is rajongok a brokkoliért, meg a bébirépáért, így gondoltam miért ne, mellesleg még finomabb is lett.




Hozzávalók:
10-15 kis szelet csirkemell
35 dkg karfiol és brokkoli rózsa, répa vegyesen
5 dkg vaj
3 dkg liszt (3 csapott ek)
0,5 l tej + pácoláshoz
3 ek tejföl
15 dkg sajt
só, frissen őrölt színes bors


  Csirkemellet egy éjszakával, 6-8 órával előbb bepácoljuk 2-3 gerezd passzírozott fokhagymával, és sóval annyi tejben, hogy éppen ellepje. Másnap leitatjuk róla a tejet, és megsütjük egy csepp olajon serpenyőben. Tepsibe tesszük, és a sózott, megpárolt zöldségeket rájuk helyezzük (most vegyes fagyasztott zöldséget használtam, amiben bébirépa, brokkoli, és karfiol volt, ezeket kis olajon megpároltam). A vajból, lisztből, tejből elkészítjük a besamelt, az itt leírt módon, de szerecsendió helyett sóval és frissen őrölt színes borssal ízesítjük, hozzákeverjük a tejfölt, majd meglocsoljuk vele a husikat. Reszelt sajtot teszünk rájuk, és előmelegített 200 °C-os sütőben addig sütjük őket, míg meg nem pirul a sajt. Jó étvágyat!

Megjegyzések