Az 1. születésnapi torta fotózáshoz


Avagy hogyan készítsünk szülinapi tortamaszatoláshoz tortát, akár tortaforma nélkül. 



  Már több mint 10 éve fotózok, a fő téma többször változott, a lelkesedés maradt. Idén komolyabban elkezdtem foglalkozni a gyerekfotózással. Saját ötleteimet valósítom meg amikor csak lehet, ilyen a kreatív születésnapi fotózás is. Ehhez, hűen magamhoz, a tortát is én sütöttem. Kísérleteztem kicsit, hogy könnyen szétszedhető puha torta legyen erre az alkalomra, és fogyasztható is legyen 1 évesen. Gondoltam megosztom, hátha jól jön másoknak is ez a recept.



- 4 tojás fehérjét kemény habbá verünk.
- 4 tojás sárgáját 4 ek cukorral kicsit felhabosítunk.
- 8ek lisztet elkeverünk fél csomag sütőporral és 1 késhegynyi szódabikarbónával (ettől lesz még levegősebb, hogy könnyen szétkenhesse az ünnepelt). Ezt a keveréket adjuk a tojás sárgájához apránként a felvert fehérjével felváltva.
- Sütőpapírral bélelt kb. 20x30cm-es tepsiben, 180°C-ra előmelegített sütőben kb.20perc alatt megsütjük. Kenés előtt kihűtjük.

Főtt krémes változat

Krém:
Készítettem színezve főtt krémmel is (tej helyett vízzel, vaj helyett margarinnal), de maradtam a sima tejszínnél. Egyszerűbb, kevésbé zsíros, emellett szebben formázható és színezhető is.
200 ml habtejszínt jól behűtünk, kis cukorral és 1 csomag habfixálóval felverünk, ehhez adhatunk ételfestéket is 1-2kk.


A piskótából a képen látható módon kivágunk két kört egy 13cm-es papírsablont vagy edényt használva, és ezt a két korongot töltjük meg kb 3ek krémmel, majd kívülről kenjük a többit ízlés szerint. (A maradék piskótához 1 cs pudingport felfőzünk, cukrozzuk, és a falatokra vágott piskótára öntjük.)

Ha van 14cm-es mini tortaformánk,  abban is süthetjük, azzal kicsit magasabb tortát kapunk.


A kis szülinaposok tesztelték, és azt hiszem az alábbi képek magukért beszélnek. Ők még olyan lelkesen tudják maszatolni és falatozni a tortát, hogy öröm őket nézni.







Megjegyzések