Pizzás csiga, házi pizzakrémmel


  
  Korábban, még 2012-ben tettem fel pizzás csiga receptet, de ez most kicsit más. Tejmentes változat, kevesebb hozzávalóból, egyszerűbben.
  Igazából rátaláltam egy szuper pizzatésztára, semmi extra, csak eddig nem így készítettem. Ebből isteni, vékony tésztás, ropogós pizza készülhet. Vagy ezúttal ropogós, de puha csigák, és így a gyerekeim is jobban eszik. A másik ok amiért most csigaként készült, hogy könnyebben elvihető mondjuk az irodába mert kevésbé maszatol evés közben mint a pizza.




  A pizzakrémem majdnem a régi recept, de ezen is változtattam kicsit, finom, édeskés és fűszeres. Ketchup helyett ebbe is mártogathatjuk a sült krumplit, nagyon finom.

Ami kell hozzá:

250ml sűrített paradicsom

kis vöröshagyma fele apróra kockázva
2ek olaj
1ek cukor
1kk só
Szárított fűszerek:
1kk bazsalikom
fél kk oregano


fél kk kakukkfű

  Olajon kicsit megfonnyasztjuk a hagymát, ráöntjük a paradicsomot és fél dl vizet, majd ízesítjük, 10 percig főzzük.

Ebből a mennyiségből a fagyasztóba is teszek, és amikor kell, csak kiolvasztom és mehet a pizzára.

Tészta:

40 dkg finomliszt
2,5 dl langyos víz
2 ek olaj (olíva)
2,5 dkg friss vagy egy tasak instant élesztő (én mostanában az utóbbira szoktam rá, bármikor kéznél van, és nekem valahogy finomabb vele a tészta)
1 kk cukor
1 kk só

  A hozzávalókat csak összegyúrjuk, dagasztjuk ha instant élesztőt használunk (ezért is szeretem) ha friss az élesztő, dagasztás előtt pár perc alatt felfuttatjuk a langyos, cukros vízben, így adjuk a liszthez.

  Kb.1óra alatt, langyos helyen a duplájára kelesztjük.


Ami kell még, a töltelék:

szalámi, kolbász kb.15dkg
sajt szintén kb.15dkg

 A tésztát vékonyra nyújtjuk, majd megkenjük a krémmel és rátesszük a tölteléket. Így is megsüthetjük, de a csigához tekerjük fel a hosszabb feléről, szorosan, majd vágjuk fel ujjnyi karikákra.

  Ezeket sütőpapírral bélelt tepsibe tesszük, és 220°C-ra előmelegített sütőben 15-20 perc alatt pirosra sütjük.

Ha kicsit hűlt, már ehetjük, vagy vihetjük is magunkkal munkába, mondjuk egy Boc’n’Roll csomagolóban. Hogy miért klassz ez a csomagoló, arról már itt írtam.

Megjegyzések