Fánk sütőben sütve


  Nagyon megörültem mikor rátaláltam erre a receptre. Szuper ötlet azoknak, akik hozzám hasonlóan nem bírják a zsírban,olajban sült ételeket. Nagyon finom, puha fánkok, és talán még egészségesebb is.

Sütőben sült fánk (25-30db)


50 dkg liszt
5 dkg margarin
7 dkg cukor
3 dkg élesztő
2 db tojássárgája
3 dl tej
csipet só
ízlés szerint töltelék, nálam most házi szilvalekvár

  A tejet meglangyosítjuk, elkeverjük benne a cukrot és felfuttatjuk benne az élesztőt. A legjobb, ha a  tojás és a margarin szobahőmérsékletű. A liszthez adunk minden hozzávalót, és jól kidagasztjuk, ha kell még lisztezzük. Majd nagyjából egy óra alatt a duplájára kelesztjük.
  Kicsit átgyúrjuk, kb.2cm vastagra nyújtjuk és kiszaggatjuk, közepükbe kis mélyedéseket készítünk. Ezt én kis pohárral oldottam meg. A mélyedésekbe tetszőleges lekvárt teszünk.
  Én a gyerekeim visszajelzései alapján legközelebb töltelék nélkül készítem majd. Mert persze mindkettő más töltelékkel ette volna.
  A sütőt előmelegítjük 165 fokra, addig a tepsiben hagyjuk még kelni a fánkokat, majd kb.20perc alatt megsütjük őket.

Sütés előtt és után


Eredeti recept innen: http://www.nosalty.hu/recept/pihe-puha-fank-sutoben-sutve

Megjegyzések