Almával sült csülök, almás krumplipürével



  Szeretem a húsokat gyümölccsel párosítani, és mikor eldöntöttem, hogy csülköt sütök ebédre, eszembe jutott, hogy az alma milyen jól illene hozzá. Interneten keresgélve pedig megláttam a krumplit almával, így tettem össze ezt a fogást.



Hozzávalók:

1 kicsontozott csülök
1 savanykás alma cikkezve
8-10 gerezd fokhagyma
10 szem egész bors
1 fej vöröshagyma nagyobb darabokra vágva


Püréhez:

50 dkg krumpli hámozva, kockázva
1 savanykás alma hámozva, kockázva

diónyi vaj/margarin
tej


  A csülköt cseréptálban sütöttem. Bevagdostam és megtűzdeltem fokhagymával, megszórtam az egész borssal és sóztam. Mellé tettem az almát és a hagymát, így sütöttem 180 °C-on kb.2 órán át.
  Félidőben megfordítottam és az utolsó 10 percben grilleztem a bőrös felét, ami ettől finom ropogós lett.

  

  A krumplipüréhez sós vízben feltettem főni a krumplit, és amikor már majdnem megfőtt, hozzáadtam az almát. Együtt főztem, míg az alma is kissé megpuhult.
  Leszűrtem, összetörtem és hozzákevertem a margarint, tejjel lazítottam megfelelő állagúra, sóztam.

  A csülköt szeletelve, pár darab almával és a pürével tálaltam. Mellé készítettem még friss uborkasalátát, de akár anélkül, csak almaszeletekkel is teljes az ízhatás.

Jó étvágyat hozzá! :)

Megjegyzések