Fehérrépa krémleves



  Az egyre hűvösebb napokkal a krémlevesek 'szezonja' nálunk elindult. Nemrég póréhagyma krémlevesemet készítettem el, most egy másik zöldséget céloztam meg. Egyszer ettem már anyósoméknál, és bár én nem igazán szeretem a fehérrépát, mégis ízlett. Most kipróbáltam én is, nagyon egyszerű és néhány hozzávalóból gyorsan el is készül.


Hozzávalók (2-3 főre):

3 szál fehérrépa megtisztítva, apró kockákra vágva
1 közepes krumpli megtisztítva, apróra kovkázva
1 ek olaj
6 dl zöldségalaplé
csipet apróra vágott vagy szárított petrezselyemzöld
só, bors ízlés szerint

  A zöldségeket az olajon kicsit lepirítjuk, majd felöntjük az alaplével, sózzuk, borsozzuk. Ha a zöldségek megfőttek hozzáadjuk a petrezselyemzöldet, és az egészet összeturmixoljuk, majd ha kell utánaízesítünk.
  Szárított petrezselyemmel a tetején tálaljuk, mellé levesgyöngyöt, vagy pirított kenyérkockákat tálalunk. De piríthatunk a tetejére bacon kockákat is.

Jó étvágyat hozzá! :)

Megjegyzések