Gyömbéres-citromos méz




 Több helyen találkoztam már vele, én ezúttal karácsonyi ajándékként készítettem ezt az üveg citromos-gyömbéres mézet. Remek ajándék - nem csak karácsonyra - annak, aki szereti a teát vagy a mézet, esetleg mindkettőt. Gyógyír magában kanalazva a fájó, gyulladt toroknak, vagy 2 kávéskanálnyi egy bögre forró vízbe és remek teát kapunk belőle.
  Már a készítése közben is remek az illata, miután összeér, csak finomabb lesz.

Kell hozzá:

1 citrom alaposan megmosva, vékony karikákra vágva
1 kis darab gyömbér meghámozva, felkarikázva
méz (én vegyes virágmézet használtam, úgy gondolom nem érdemes karakteres ízűt használni, mert úgy is a citrom és a gyömbér íze a domináns)
+ 1 kis 'befőttes' üveg

  A citrom és gyömbérdarabkákat belesorakoztatjuk a üvegbe, majd annyi mézet öntünk rá, hogy megteljen az üveg. Ezután lezárjuk és fogyasztás előtt hűtőben érleljük pár napig.
  
  Ha ajándékba készítjük, egy darabka alkalomhoz illő anyagól vagy akár csomagolópapírból kör alakot vágunk, azt kötjük a tetejére. E mellé ha szeretnénk tehetünk fahéjrudat, egy-egy szaloncukrot, magyal vagy fenyő ágacskát stb.


Megjegyzések

  1. Milyen jó ötlet! Én még nem találkoztam vele, de meghódított. Biztos, elkészítem, szívesebben etetek ilyesmit a gyerekekkel, ha náthásak vagy köhögnek, mint gyógyszert.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése