Borzas Kata - túrós és kakaós





  Egyik nagy kedvencem ez a süti (bár, melyik nem az?) :)) A lustábbik változatát készítettem el még Szilveszterre, eredeti receptet itt találtam.
  Azért lusta, mert igazából még egy tojás kellene a tésztájába ahhoz, hogy teljesen összeálljon és ezután sokáig hűteni, majd reszelni kellene. Ezért szokták reszelt túrósnak is mondani, de én a tojást kihagyva csak morzsoltam, így még ráadásul másnapra is ropogós maradt a tésztája, amit külön szeretek. Igaz, másnapra már csak pár szelet maradt, gyorsan elfogyott. :)

Hozzávalók
A tésztához:

40 dkg liszt
15 dkg porcukor
25 dkg margarin
3 dkg  kakaópor
2 tk sütőpor
csipet só

A töltelékhez:

50 dkg túró (nálam laktózmentes)
15 dkg porcukor
1 tojás
1 citrom héja

  A tésztához előbb a lisztet, kakaóport, cukrot, sütőport és a sót keverjük össze, majd elmorzsoljuk a margarinnal, hogy alaposan elkeveredjenek a hozzávalók. 1 órára hűtőbe tesszük.
  A túrót elkeverjük a cukorral, citromhéjjal és a tojás sárgájával, a tojás fehérjét habbá verve adjuk hozzá.
  A tészta felét tepsibe terítjük és lenyomkodjuk, tetejére tesszük a túrót, végül rámorzsoljuk a maradék tésztát.
  Előmelegített sütőben 180 °C-on kb.: 30 percig sütjük. Hagyjuk teljesen kihűlni, ezután szeleteljük.

Megjegyzések

  1. Ettem már, nagyon, de nagyon finom süti. Én még nem sütöttem...Guszta!

    VálaszTörlés
  2. Fiam kedvence, minden jeles napra megrendeli! Szerintem egy sütit sem sütöttem olyan sokszor, mint ezt!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése