Karácsonyi forrócsoki pálcika


  Gyorsan elkészíthetőek és finomak, emellett karácsonyi ajándéknak is kiválóak ezek a kis pálcikák. Egy-egy ilyen pálcát 2 dl forró tejben elkeverünk, ha szeretnénk habosítjuk és tejszínnel a tetején vagy anélkül fogyasztjuk.
  Az ötlet és alaprecept Zsuzsitól származik. De, mivel szerintem úgy túl keserű lenne a csokink, tettem bele cukrot, amit felolvasztottam a csokoládéban.

Hozzávalók (2-3 pálcikához):

10 dkg étcsokoládé (nálam 70 %-os)
ízlés szerint mézeskalács fűszerkeverék (0,5 kk) de lehet más fűszer is, chili, fahéj, menta stb.
3-4 kk porcukor

Kell még:
Fa pálcika, de lehet akár fém kiskanál is (a pálcikát gyógyszertárban szereztem be)
Műanyag röviditalos pohár (ebből könnyedén kivehetjük, műanyagboltban, vagy tescoban biztosan ráakadunk)

Így készül:
A csokoládé felét megolvasztjuk gőz fölött, majd hozzáadjuk a másik felét. Végül a cukrot is beleolvasztjuk, és ízesítjük.
A pohárkákat kb félig töltjük, majd mikor a csoki kezd szilárdulni, beletesszük a pálcikát és hűtőben teljesen megszilárdítjuk. kb. 1 óra múlva már ki is szedhetjük, csomagolhatjuk. Én karácsonyi minyonpapírba helyeztem őket és celofánba csomagoltam.

És egy kis karácsonyi hangulat... :)


Megjegyzések

Megjegyzés küldése