Donut - tepsiben sült amerikai fánk



  Régen szerettem volna már ilyen fánksütőt és most a hétvégén meglepetésként kaptam egyet, másnap ki is próbáltam... :) A recept Morzsálós Mirzától  származik. Nekem nem sikerült pont olyanra, mint az az amerikai fánk amit a boltokban lehet kapni, talán még könnyedebb lehetett volna, de akárhogy is, isteni volt... :) Köszönet a receptért! Ja, és már várom az eredeti Dunkin receptet, Mirza! ;)
  Legközelebb lehet a régi családi fánkreceptet is ebben a tepsiben sütöm, egyszerűbb is, na meg kevésbé olajos, ami állítólag egészségesebb... :)

Kell hozzá (24 db):

50 dkg liszt
4 dl langyos tej (kicsit több lehet, hogy nokedlitészta állagot kapjunk)
2 tojás 
1 ek cukor 
 10 dkg lágy vaj/nálam margarin 
csipetnyi só
1 csomag szárított élesztő, nálam fél kocka (2,5 dkg) friss
lehet még 1 kávéskanál őrölt fahéj 

 A hozzávalókat alaposan bedagasztjuk, és letakarva kelesztjük kb 45 percet, míg duplájára kel.
 A formát kiolajozzuk, majd a masszát beletöltjük kb 2/3-ig. Nekem kicsit több sikeredett, ezért is nem lett 24 db, viszont nagyobb fánkokat kaptam. :)
 200 °C-os előmelegített sütőben kb 20 percig sütjük őket, míg szép színük nem lesz.
 Ha kisültek tálcára szedjük őket, és elkészítjük a mázat. Én csak pár fánkot vontam be, mert van aki simán szereti lekvárral, van aki így.

Máz (kb 8-10 fánkhoz)

3 ek kakaópor
6-8 ek tej
3 ek porcukor, vagy 6 db édesítő
1 ek margarin

  Mindezt lassú tűzön összeolvasztjuk, kb. olyan állaga kell legyen, mint az olvasztott csokoládénak, majd bevonjuk vele tetszés szerint a fánkok tetejét.
  De megtehetjük azt is, hogy tej vagy étcsokit olvasztunk. :)

Sütés előtt



Kóstolás után :)

Megjegyzések

  1. Így ebéd után jól jönne egy pár darab fánkocska, nagyon csinik. :)
    Feltétlenül be kell szerezzek én is egy ilyen sütőformát, és ki kell próbáljam! :)

    VálaszTörlés
  2. Nekem is jól jön ez a recept, mert van egy hasonlóm, de azt uncsi mindig készíteni...:)

    VálaszTörlés
  3. Névtelen9:14

    Ajánlok egy jó fánkrecept forrást : A magyar úri család konyhája c. Van vele munka, de nagyon finom.

    VálaszTörlés
  4. Névtelen9:15

    Ajánlok egy jó fánkrecept forrást : A magyar úri család konyhája c. Van vele munka, de nagyon finom.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése