London - egy kis angol konyha




  Nemrég hazaértem Londonból, nagyon jó volt, sok élménnyel gazdagodtam, rengeteg szép helyen jártam, s vőlegényemmel még az olimpián is jártunk, ami aztán tényleg egy életre szóló élmény. :) Nemsokára hozok egy összeállítást mit is láttunk kint, de mivel ez egy gasztro blog, előbb az ételeket hozom, azt a sok finomságot, amit kóstoltunk.
  A hat hét alatt, míg Londonban voltam, sikerült megkóstolnom több tradicionális angol ételt, amit  megtudtam és tapasztaltam is, hogy igencsak keveredik a francia konyhával, talán nem véletlen... :) Lényeg, hogy ezeket az étkeket fogyasztják a legszívesebben az angolok.

 Hoztam az ételekről egy-két képet:

Sósak:
Előétel: Brioche  pirítva, mellé csirkemáj pástétom
és fűszeres meggy chutney
- isteni ez a három együtt... nekem ez lett a favorit

Kacsamell (well done, mert a véres nem az én világom)
meggymártással, és vajas krumplival kis zölddel a tetején

A híres Yorkshire Pudding Gravy mártással
- tipikus vasárnapi ebéd grillezett marhahússal

Steak (általában ez is véres, nekünk jól átsült volt :)
volt még hagymakarikák, főtt borsó, grillezett
paradicsom és krumpli
- itt is jellemző a kevés só...
Ebben az étteremben 'szószokat' is hoztak minden asztalhoz, csak néhány közülük a majonéz, torma, paradicsomos szósz, tzatziki, mustár, dzsem, almaszósz stb.

És a desszertek:

Meleg Brownie vaníliafagyival és csokiöntettel
- na erre van saját receptem,imádom hidegen is, de így melegen,
hideg fagyival a legjobb...

Isteni Crumble piszkével és almával, vaníliafagyi a tetején
és vaníliasodó mellé - mennyei... kicsit mint egy pite de ez ropog is,
meleg is, hideg is, savanyú és édes :)))

Profiterol vaníliakrémmel töltve, csokiöntettel és tejszínnel a tetején

  A tipikus reggeliről lemaradtam, azt majd legközelebb hozom! :) De a zabkását kipróbáltam, nekem ízlett friss gyümölccsel, vagy kakaóval, ízesíthetjük cukor helyett juharsziruppal vagy mézzel is. Zúzott zabpelyhet főztem, kicsit olyan, mint a tejbegríz, szóval aki azt szereti, az ezt is fogja, érdemes kipróbálni, csak igyunk utána sokat! :)

  Összességében minden nagyon finom volt, de az az előítéletem, hogy sótlanul főznek, nem szűnt meg. Mindenesetre a véres húst nem szerettem meg, de lesz egy csomó dolog, amit kipróbálok itthon, ilyen lesz többek között a crumble, a yorkshire pudding és a kacsamell is. Később hozom a próbálgatásaimat is! :)

Jut eszembe, ezt kortyolgattuk az ebéd mellé, négy éve kóstoltuk először, mikor kint voltunk, azóta hozzánk is begyűrűzött a cider, ezúttal körtés. Finom frissítő ital, akkor ott is meleg volt, jól esett nagyon... :))


Megjegyzések

  1. Szabina, örülök, hogy jól éreztétek magatokat! Kedves kis beszámolót írtál. A véresre hagyott hús nekem se kedvencem, de a mellé adott köreteket, mártásokat megkóstolnám.

    VálaszTörlés
  2. Ez a bejegyzés is nagyon jó, de már várom a többit is!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése