Paradicsomos orecchiette tészta borsóval és répával




  Egy szerintem remek tésztaételt hoztam mára, nagyon szeretem a paradicsomos tésztákat, feltéve, ha nem savasak. Ennek megelőzésére több trükköt is hallottam, az egyik, hogy lassú tűzön forraljuk sokáig, ezzel elfő a savanyú íz, a másik pedig, hogy csak a végén sózzuk. Ez esetben mindkettőt alkalmaztam, és valóban nem lett savanyú, a picurka is vígan falatozta. :)
 Tudom, otthon rettenetes meleg van, de itt Londonban nincs, bátran lehet sütni, főzni a kb. 22 °C-ban. Ezért örülök, hogy itt az idő megengedi, hogy az egyik kedvenc időtöltésemnek hódoljak. :) Mellesleg ebben az időben jókat lehet sétálni, feltéve ha nem esik az eső, mert itt az a mumus, nem a meleg...
 

Hozzávalók (2-3 főre):

250 g orecchiette tészta
400 g paradicsomkonzerv(vagy sűrített paradicsom)
1 nagy répa kockázva
1 bögre cukorborsó
2 nagyobb sonkahagyma (1 fej vörös is lehet) apróra vágva
3-4 gerezd fokhagyma kockázva
2 ek olívaolaj
só, bors, petrezselyemzöld, bazsalikom ízlés szerint

Serpenyőben olajon lepirítjuk előbb a sonka majd a fokhagymát, aztán jöhet hozzá a répa és a borsó, amit 2-3 percig pirítunk. Ezután rátesszük a paradicsomot, felöntjük kb. 2 bögre vízzel s lassú tűzön főni hagyjuk.
Míg fől, a tésztát is kifőzzük, bő, sós forrásban lévő vízhez adjuk, s kb10perc alatt készre főzzük.
A paradicsomos mártást ha megfőttek a zöldségek, ízesítjük, végül a tésztát hozzáadjuk és alaposan átforgatjuk.
Jó étvágyat hozzá!


Megjegyzések

  1. Nem láttam még ilyen tésztát...De nagyon finomat főztél belőle!

    VálaszTörlés
  2. Ezt a fajta tésztát nem ismerem, de valami mással feltétlenül kipróbálom! Nagyon guszta!
    Kellemes további nyaralást kívánok!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése