Kellemes Húsvéti Ünnepeket! - Kalács


   Először is minden kedves olvasómnak Kellemes Húsvéti Ünnepeket kívánok!

  Az idei húsvéti kalácsot Limara foszlós kalács receptje alapján sütöttem, de tejmentesen. Ezzel kapcsolatban tettem kísérletet a rizstej előállítására, sikerrel (erről majd legközelebb írok). Mivel ő habtejszínt adott hozzá, gondoltam az mégis zsírosabb kissé, mint az általam készített "rizstejszín", 1 evőkanál olajat adtam még a tésztához. Finom, puha kalácsot kaptam még így tejmentesen is.

Hozzávalók:

50 dkg liszt
2,5 dl habtejszín (nálam 2,5 dl tejszín sűrűségű rizstej és 1 ek olaj)
2 dkg élesztő
1 egész tojás
1 tojás fehérje
csipet só
3 ek cukor

Kenéshez:
1 tojás sárgája
1 egész tojás

A hozzávalókat simára dagasztjuk, majd meleg helyen duplájára kelesztjük.
Ezután lisztezett deszkán átgyúrjuk, elosztjuk 1/3-2/3 arányban és a 2/3-ból hosszú hurkát sodrunk, ennek két végét összefogjuk, megcsavarjuk és sütőpapírral kibélelt tepsire helyezzük. A közepébe mélyedést helyezünk és megkenjük a tojás sárgájával. Az 1/3-os részt 3 felé osztjuk, és fonatot készítünk belőle, majd a mélyedésbe helyezzük. Letakarva újból duplájára kelesztjük.
Végül lekenjük a tetejét az egész tojással és 170 °C-on kb. 40 perc alatt megsütjük.

4 megjegyzés:

  1. Gyönyörű, az enyém most kel. Nagyon boldog ünnepet kívánok neked! :)))

    VálaszTörlés
  2. Szép lett! Kellemes Ünnepeket!

    VálaszTörlés
  3. Szép lett. Boldog ünnepet kívánok!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép a kalácsod! Áldott Ünnepet!

    VálaszTörlés

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...