Vaníliás cukor házilag

 
  Már rég óta szerettem volna vanília rudat venni, és most rátaláltam jó áron (kb.: 140 Ft/rúd) a legelső rúdból pedig vaníliás cukrot készítettem. Utánajártam, hogy a 'többiek' hogy készítik, és ez a módszer tűnt a legszimpatikusabbnak, több helyen is láttam, nagyon egyszerű, gyorsan megvan.
  Sokkal illatosabb, mint a bolti változat, kissé émelyítő is így magában szagolgatva, de az íze magáért beszél, a kis magok pedig a krémekben, kekszekben nagyon jól mutatnak. A keverék korlátlan ideig eláll, de tároláskor előfordulhat, hogy néhol összeáll a cukor, ekkor csak lazítsuk fel egy kanállal.

Hozzávalók:

0,5 kg cukor
1 vaníliarúd

  A vaníliarudat kettévágtam, a magokat kikapartam és a darálóba helyeztem a cukorral együtt, nem teljesen por állagúra daráltam az egészet. Alaposan átkevertem még, hogy biztosan mindenhová jusson a magokból. Ezután egy jól záródó edénybe beleállítottam a vaníliarudat, majd rákanalaztam a cukrot, és el is készült a finom, illatos vaníliás cukor.
  Ha a recept 1 csomag vaníliás cukrot ír, ebből a keverékből 1 csapott evőkanállal helyettesíthetjük.


  Amellett, hogy ez igazi vaníliából van, így a fél kg vaníliás cukor csak 320 Ft volt, míg a boltban zacskósan megvéve (a legolcsóbb termékkel számolva) ez minimum 500 Ft.
  Már használtam is belőle sütikbe, ezek receptjét is hozom hamarosan. Ma este pont azt álmodtam, hogy annyit sütöttem, hogy el is fogyott... Lehet nem jártam messze a valóságtól. :)) Mindenesetre aki sokat süt, annak megéri ezzel bíbelődni egy kicsit.

Megjegyzések

  1. Na, ez volt az utolsó csepp, ma már nincs mese, én is nekiállok vaníliázni :)

    VálaszTörlés
  2. Szabina Kedves!
    Hol vetted a vaníliarudat? Én is nagyon vevő lennék rá ennyiért, az egész családom számára. Természetesen ha nem publikus, akkor nem kérek helymegnevezést.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése