Tönkölyös-sajtos ropogtatni való


   Ropogtattam volna valami sósat, s mivel volt itthon teljes kiőrlésű tönkölyliszt - gondoltam miért ne készítsem azzal, ha már sütöm - ezért kerestem egy olyan receptet, amihez azt használhatom. Így a sok édes között újra itt egy sós, egy reform nassolni való (vagy hogy is szokták mondani). A lényeg, hogy finom, és egészséges, a teljes kiőrlés további előnyeiről pedig még itt olvashattok.
  Legközelebb édességben is kipróbálom a tönkölylisztet, mert most már jobban ismerem az ízét, bátrabban neki fogok.
Az eredeti recept innen van.

Hozzávalók:

30 dkg teljes kiőrlésű tönkölyliszt
10 dkg reszelt kemény sajt (nálam fele trappista, fele füstölt trappista)
1/2 csomag sütőpor
kb. 3 ek tejföl
0,5 tk őrölt kömény
12 dkg vaj/margarin
2 csapott teáskanál só
+ a lekenéshez 1 db tojás
a tetejére kevés sajt

  A liszttel elkeverjük a sütőport, köményt, és a sót, majd a margarinnal és a sajttal egészen apróra elmorzsoljuk.
  Annyi tejfölt adunk hozzá, hogy összeálljon a tészta, majd fél cm vastagra nyújtjuk és köröket szaggatunk belőle.
  A kis korongokat sütőpapírra tesszük, tetejüket megkenjük tojással és megszórjuk sajttal, majd előmelegített 180°C-os sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük őket.
  Zacskóban, vagy zárható dobozban hetekig eláll.

Jó ropogtatást! :)

Megjegyzések

  1. Én is szívesen ropogtatnék valami sósat, akár ezt is:-)
    Tönkölyliszttel még nem sütöttem. Más az íze?

    VálaszTörlés
  2. Igen, más mint a sima liszt. Ha ettél már Győri édes zabfalatokat, annak is hasonló az íze, csak az édes. Érdemes kipróbálni, finom! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése