Sajtos burgonyagolyók és natúr csirkemell sajtmártással


  A  burgonyagolyók receptjét Évánál láttam, rögtön megtetszett, így köretként el is készítettem vasárnap ebédre a natúr sült csirkemell és a sajtmártás mellé, remek hármast alkottak. :)


Sajtos burgonyagolyók (gyakorlatilag sajtos burgonyakrokett) kb. 25 db

0,5 kg főtt krumpli (a tél végi krumplik pont jók erre a célra)
2 db tojás
10 dkg liszt
10 dkg sajt (félkemény, nálam trappista)

só (kb. 1 ek)
őrölt fekete bors
+forgatáshoz zsemlemorzsa
+ sütéshez olaj

  A kihűlt főtt krumplit krumplinyomón átnyomjuk, vagy lereszeljük, majd hozzákeverjük a többi hozzávalót.
  A masszából diónyi golyókat formálunk, és meghempergetjük őket a zsemlemorzsában.
  Ezután bő, forró olajban, közepes lángon megsütjük őket.

Sajtmártáshoz:

5 dkg vaj
3 ek liszt
6 dl tej
só,bors
5 dkg sajt (nálam vörös cheddar)
 
  A vajat felolvasztjuk, hozzáadjuk a lisztet, kicsit megpirítjuk, majd a felforralt tejet óvatosan hozzáöntjük és azzal csomómentesre keverjük. Sózzuk, borsozzuk és folyamatos kevergetés mellett kb. 5 percig főzzük. A tűzről levéve hozzákeverjük a sajtot, utána ízesítünk ha még szükséges.

  A csirkemell szeleteket (8-10 szelet volt) pedig sóztam, borsoztam, kevés fokhagymát törtem rá, és serpenyőben megsütöttem.

Mindezt melegen tálaljuk. Jó étvágyat! :)

Megjegyzések

  1. Nagyon jól összepakoltad guszta nagyon! Biztosan nagyon finom volt így együtt!

    VálaszTörlés
  2. Éva, köszönöm és köszönöm a receptet is! :) Fincsi volt nagyon! :)

    VálaszTörlés
  3. Imádom! Elmentem a receptjét és kipróbálom ezt a verziót is! Köszi! Nagyon finom lehet! :o))

    VálaszTörlés
  4. Vicuska, köszönöm! :)

    Kriszti, örülök, hogy tetszik. Nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  5. Nekem is nagyon tetszik, én is mentettem, köszi! :) Nézz be hozzám légyszi, szeretnék Neked továbbadni, egy díjat. :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon finom lehet, most álltam neki megcsinálni köszi a receptet :-)

    VálaszTörlés
  7. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése