Házi tészta tésztagéppel 1. - lasagne


 Bár készítettem már többször házilag tésztát, ez volt az első alkalom, hogy az új tésztagépemet használtam. Jamie Oliver egyik régen látott műsorából - ahol a házi tésztáról volt szó, ő nagy hévvel gyúrta, nyújtotta a tésztát, a tőle megszokott őrült stílusban - lestem el a technikát és az alapreceptet.
  Miközben készítettem, gyúrtam, nyújtottam, nagyon élveztem az egészet, s bár nekem még nem lett olyan sima, mint Tésztás lányé, és annak idején nagymamámé, dédnagyanyámé, úgy érzem jó barátok leszünk én és a tésztagépem. Még hullámos is lett a széle, de ez az ízén nem változtatott, úgy gondoltam ez nem egy formázott tészta, de ha majd olyat készítek méretre szabom, mellesleg így a teljes mennyiséget fel tudtam használni maradék nélkül. Az pedig vitathatatlan, hogy a friss házi tésztának nincs párja. :)
  Az első próbálkozásra a kiválasztott recept pedig a lasagne volt, amit a jól bevált receptem szerint készítettem. Mint megtudtam a már említett műsorból 1 nagy tojáshoz kell kb 10 dkg liszt, meg egy nagy csipet só, és ezt sima tésztává kell gyúrni. Tésztás lánynál viszont láttam egy olyan variációt, hogy tett a tésztába olíva olajat is, ez megtetszett, ezért én is így tettem, és a 3 tojásos adagomhoz tettem 2 cl olajat.

Tehát a tésztához kell:

30 dkg sima liszt
3 tojás
3 csipet só
2 cl olívaolaj

  Mindezt sima tésztává gyúrjuk, úgy, hogy a liszt közepébe mélyedést készítünk beleütjük a tojásokat, beleöntjük az olajat, és a sót, majd fokozatosan keverjük el a liszttel mindezt. Addig gyúrjuk, hogy a végén egy kemény, sima tésztát kapjunk. Szerintem én 10-15 percet biztosan gyúrtam, a kezem az fájt a végére, tehát az már jó jel a tészta szempontjából.
  A tésztát ezután hagytam pihenni letakarva kb. fél óráig, ezután ellapítottam, és felvágtam úgy, hogy a tésztagépbe elkezdhessem nyújtani. A legnagyobb fokozaton többször átnyújtottam, összehajtottam és nyújtottam, majd a legvékonyabbra nyújtottam el, kis lisztet szórtam a tészták közé, így sorakoztattam őket egy tálcára nagyjából méretre vágva. S az ebédhez így frissen használtam fel.


   Lasagne receptje itt található. A különbség csak annyi, hogy ezzel a tésztamennyiséggel pont egy réteggel többet lehet készíteni.

Jó étvágyat!

Megjegyzések

  1. Érdekes hogy más blogján kell felfedeznem, hogy mit lehetne csinálni. Van ilyen gépem de eddig még csak lebbencset meg szélesmetéltet csináltam vele.Igaz eddig még ezt a fajta húsos tésztát sem csináltam. De ezután majd kipróbálom én is. Nagyon guszta lett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Csak bátran, nem az a lényeg, hogy hol fedezi fel az ember, hanem, hogy felfedezte és aztán kipróbálhatja. :) Nagyon finom ám! :))

      Törlés
  2. Hűűű, de tetszik, hogy milyen egyenletesen vékony!!! Van ilyen gépem, de nem használom, hamarabb kapom elő a nyújtófát :D Finom kaja, jó fotók!

    VálaszTörlés
  3. Örülök Vicuska! Én meg ha tehetem mostantól pihentetem a kezem! :D Köszönöm! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése