Feta sajttal töltött olívabogyó ízes olívaolajban


  Ezt az ajándékot párom édesapja kapta karácsonyra, aki nagy sajt rajongó. Így kicsit különlegesebbé tettem a feta sajtot, és az ízes olívaolaj kenyérre csorgatva is mennyei. Csomagoláshoz karácsonyi mintás terítőből vágtam kerek darabot, ez befőttes gumival szorítottam a tetőre, és zöld szalaggal kötöttem körbe. A végén került rá egy címke, s egy mézeskalács is.

A mennyiségek az üveg méretétől függnek, az összetevők a következők:
  • magozott olívabogyó (20 dkg)
  • feta sajt (20 dkg)
  • jó minőségű extra szűz olívaolaj (2-3 dl)
  • bazsalikom (2 kk)
  • kakukkfű (1 kk)
  • fokhagyma passzírozva (2 gerezd)
  • chili pehely (1 kk)
  • frissen őrölt színes bors (1 kk)
 
  A fetasajt egy részét apró hosszúkás darabokra vágtam, és ezzel töltöttem az olívabogyókat, másik részét nagyobb kockákra, s így rétegeztem az üvegbe. Az olajjal elkeverjük a fűszereket, majd nyakon öntjük az üveg tartalmát, annyit pótolunk még rá, ha szükséges, hogy bőven ellepje. Ezután lezárjuk az öveget, és ízlés szerint díszítjük. Ez nem csak karácsonyra remek ajándék, hanem születésnapra, névnapra egyaránt.
  Hűtőben érleljük nagyjából egy hétig, ekkora teljesen összeérnek az ízek, de szerintem egy hónapig is eláll hűtőben tárolva.

   Itt vannak még az idei mézesek is, melyek szintén ajándékok lettek:


  Kaptam én is a gasztronómiához kapcsolódó ajándékokat, megszállottságomra tekintettel mindenkitől kaptam valamilyen konyhai eszközt. Ráadásul még a születésnapom is ma van, szóval nekem ilyenkor "ajándék dömping" van. :) Kaptam többek között egy tésztanyújtót, habnyomót, egy nagyon profi konyhai kést, és egy gránit mozsarat, mindnek nagyon nagyon örültem, és alig várom, hogy felavassam őket! :) Na meg bögréket, imádom a bögréket... :)

    Megjegyzések

    1. Remek ötlet, és a mézeskalácsaid is gyönyörűek.

      VálaszTörlés
    2. Szabina! Először is nagyon sok boldog születésnapot kívánok!
      Nagyon ötletes a fetasajtos olívabogyód, biztos nagyon finom is!
      Gyönyörűek a mézeseid - nagyon ügyes vagy!

      VálaszTörlés
    3. Petra: Köszönöm! :)

      Marcsi: Köszönöm szépen! :)

      VálaszTörlés
    4. Gyönyörű és finom is, igaz én csak boltit ettem. Nagyon elkényezteted a párod anyukáját:)

      VálaszTörlés

    Megjegyzés küldése