Lekváros bukta


  Legyen az reggeli, tízórai vagy uzsonna, nekem mindig jól esik ez az édes péksütemény. Azért szeretem ezt a receptet, mert másnap is nagyon puha a tésztája, és mert számomra ilyen a tökéletes bukta ízre és állagra, ezért évek óta e szerint sütöm.

Hozzávalók (12 db)

55 dkg liszt
2,5 dl tej
2,5 dkg élesztő
1 ek méz
5 ek cukor
1 tojás
7 dkg olvasztott vaj/margarin + kb 2 dkg a tetejére
csipet só
tölteléknek kb. 6 ek lekvár (házi a legjobb)  de tölthetjük akár nutellával is

  A tejet meglangyosítjuk, és egy csipetnyi cukorral felfuttatjuk benne az élesztőt. A lisztet, mézet, cukrot, tojást egy tálba tesszük, felfuttatott élesztővel elkeverjük a vajat és a többi hozzávalóhoz öntjük. Ezzel simára dagasztjuk a tésztát, majd letakarjuk és 1 óra alatt duplájára kelesztjük (csukott ajtajú sütőben szoktam). Ha megkelt, lisztezett deszkán kissé átgyúrjuk, és nagyjából 1cm vastagra nyújtjuk 12 darabra vágjuk, majd minden darabot megtöltünk bőségesen, feltekerünk, a két oldalát összetapasztjuk. Megkenjük olvasztott vajjal és vágással lefelé egy kb.20x30 cm-es tepsibe sorakoztatjuk, majd letakarva kelesztjük még kb. 30 percet míg kissé összekelnek. Végül 180°C-on alul-felül sütve nagyjából fél óra alatt megsütjük, de betehetjük a még hideg sütőbe is, és amíg az felmelegszik a bukták pont összekelnek.

Megjegyzések

  1. Névtelen14:47

    Hú, az a kibuggyanó lekvár...Nagyon guszta lett! :))

    VálaszTörlés
  2. Csodálatosak lettek, látszik hogy mennyire puhák!

    VálaszTörlés
  3. Köszi Flóra! Isteni házi szilvalekvár, nagyon szeretem! :)

    Éva: Köszönöm! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta,nekem a bukta mumus,megpróbálom,már csak egy kis házi szilvalekvár kellene

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta lett, imádom a házi szilvalekvárt:) Nálam is pont bukta készült tegnap, majd valamikor felkerül a blogra:)

    VálaszTörlés
  6. De jól néznek ki! Régen sütöttem buktát. Nálunk a túrós a nyerő. A lekvárost többnyire csak én eszem...

    VálaszTörlés
  7. Biztos nagyom finom volt! A bukta nálunk is mindig nyerő!

    VálaszTörlés
  8. Gina, köszönöm! Próbáld meg bátran, és ha elakadnál írj nyugodtan! Írd meg majd milyen lett, s ha van kedved lefotózni a facebook oldalamra azt is fel tudod tölteni, vagy küldd emailben! Jó sütögetést! :)

    Trollanyu, köszönöm! Már nagyon várom! :)

    Gerdi, köszi! Túrósat még nem próbáltam, de nálunk a lekváros a nyerő és abból is a szilva. :))

    Marcsi, nálunk is, csak egy gond van vele az itthoniak szerint, hogy ritkán sütöm. :))

    VálaszTörlés
  9. A buktát főleg lekvárral szeretem, bármennyit el tudok pusztítani belőle :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése