Havas fenyőfa mézeskalácsból



  Nálunk már megkezdődött a karácsonyi készülődés, a napokban mézeskalácssütésbe kezdtem, és gondoltam, valami nem megszokott, kreatív díszt is készítek belőle. Az ötletet több helyen is láttam, nagyon megtetszett, így ezt választottam. Teljesen karácsonyi hangulatba kerültem, pedig még 5 hét van karácsonyig... Már alig várom a havat, hogy olyan fehér legyen kint is a táj, mint ez a kis fenyőfa az asztalunkon.
  A tészta receptjét Mohától vettem, innen, de ehhez a fához, méretétől függően a fele vagy a negyede is elég. Ez a tészta nem puhul meg annyira, mint a direkt étkezésre szánt, de természetesen ez is fogyasztható.

Tésztához:
50 dkg finomliszt 
15 dkg méz
7 dkg vaj
2 tojás
15 dkg porcukor
4 tk mézes fűszer
1 csapott kávéskanál szódabikarbóna
2 ek.víz  

Írókához (hó):
1 tojás fehérje
5-6 ek cukor
pár csepp ecet

+ Csillag kiszúró, vagy sablon 5 méretben, minden méretből 2 db-ot sütünk.
+ hurkapálca

  A tésztához a mézet, vajat, cukrot összeolvasztjuk a fűszerrel, majd a többi hozzávalóhoz adjuk, és begyúrjuk. Hagyjuk 1 napig hűtőben pihenni, vagy legalább 6-8 órát. Ezután kinyújtjuk kb fél cm vastagra, kiszaggatjuk és 180 °C-on 10 perc alatt megsütjük. Ha kihűltek hurkapálcára fűzzük, és az írókával megdíszítjük. Az írókához a tojásfehérjét a cukorral és ecettel kemény habbá verjük (lényeg, hogy ne csöppenjen le, viszont  alkalmas legyen a jégcsapok formázásához).

Így készült:

Megjegyzések

  1. Igazi karácsonyi hangulatot varázsoltál a lelkembe :) Milyen jól fog mutatni a megterített ünnepi asztalon!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki:) Mi majd jövő héten kezdjük a mézes sütögetést a kislányommal, szerintem ilyet is sütünk, nagyon hangulatos. A havat én nem hiányolom, mert itt egyszer esik, aztán 5 hónapig meg semm áll:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett! Tényleg itt a karácsony...

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett, nagyon hangulatos! :)

    VálaszTörlés
  5. Vicuska, nagyon örülök! :)

    Trollanyu: Köszönöm! Jó időtöltés lesz, együtt a legjobb a készülődés! :)

    Petra köszi, igen, már a kertek alatt... :)

    Csilla: Köszönöm! :) Akárcsak a Ti díszeitek. :)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon ügyes vagy! Már én is elkezdtem a karácsonyi mézes sütögetését. Eddig még karácsonyfát nem sütöttem, de most eltanulom tőled.

    VálaszTörlés
  7. De szép, én még sosem sütöttem mézeskalácsot, nálunk nem hagyomány, de ez nagyon megtetszett:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon hangulatos! Ügyes vagy! A mézeskalács nálunk sem elmaradhatatlan ünnepi kellék, de fogok sütni, mert jó móka a gyerekekkel díszíteni.

    VálaszTörlés
  9. Marcsi: Köszönöm! Rendben, jó sütögetést hozzá! :)

    Kati, köszi örülök, hogy kedvet csináltam! Elárulok egy titkot, még én sem sütöttem eddig,de pont itt volt az ideje. Próbáld ki Te is, nagyon egyszerű! :))

    Gerdi: Köszönöm! Jó ám! :)

    VálaszTörlés
  10. Névtelen17:54

    Találtam pár hibát, bocsika... a Zserbó bonbonnál kimaradt egy r-betű.
    Aztán a leírásban : egy kis lekvártból pedig a K-betű, valamint a csokireszelékbe IS...az és helyett így helyes...
    Hát tovább nem olvastalak, bocsi hogy jelzek, de ezek a hibák szembetűnőek voltak...a bonbon és a recik nagyon jók, további jó készülődést Neked is! És kellemes Karácsonyi ünnepeket kívánok.

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése