Tiramisu - tojás nélkül, könnyen

  Teljesen egyszerű, kevés hozzávalós, mondhatnám lusta módja a tiramisu készítésnek ez a recept. Lehetne mondani, hogy ez így már nem is tiramisu. Mert ugye, tojás fehérje, sárgája (külön-külön) is kellene bele, amit már csak az egyszerűség kedvéért is kihagyok. Persze nem mondom, hogy ez a változat sokkal diétásabb, de nekem könnyedebb, és olyan finom... :)) A receptet pár éve keresztanyámtól kaptam, és azóta már sokszor 'leteszteltem', ami nem véletlen. :))




Hozzávalók:

50 dkg mascarpone
4 dl habtejszín
4-5 ek porcukor ízlés szerint
2 dl kávé (vagy, ahogy én szoktam 0,5 dl kávé 1,5 dl tej) de aki szereti annak 1-2 ek rum vagy konyak is mehet a kávéba
20 dkg babapiskóta
kakaópor, vagy csokireszelék a tetejére

  A tejszínt felverem, majd a mascarponét, és a cukrot óvatosan hozzákeverem. A kávéba mártom (és nem áztatom!) a piskóták mindkét oldalát, és egy (kb 16cm széles x 25cm hosszú x 10cm magas) tál aljába sorakoztatom őket, rájuk a krém felét, majd arra újabb adag kávéba mártott babapiskótát s végül a maradék krémet teszem. Egy éjszakára hűtőbe teszem, tálalás előtt pedig kakaóporral, vagy csokireszelékkel szórom meg.

Megjegyzések

  1. Finom!!!

    Nézz be hozzám, van számodra egy-két díjam :)
    http://vicuska13.blogspot.com/2011/09/megint-dijakat-kaptam.html

    VálaszTörlés
  2. A télen folyton tiramisut követelt a család, szerencsére alábbhagyott a szenvedélyük. A tojásos változatot nem szívesen készítem, tartok a nyers tojástól. De ez így remek, meg fogom lepni vele az enyémeket:-)

    VálaszTörlés
  3. Pontosan ugyanezt a verziót ismerem és szeretem. Valahogy idegenkedem a nyers tojás használatától... :)))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta! Mindíg kacérkodtam ezzel a süteménnyel, de a tojás miatt nem próbáltam ki, mert valahogy idegenkedtem a nyers tojás használatától, de ezt biztos hogy kipróbálom!:))

    VálaszTörlés
  5. Vicuska: Köszönöm szépen!

    Gerdi: Garantáltan ízlik majd nekik ez is! :)

    Petra: Igen, én is idegenkedek tőle. Ebbe viszont az a jó, hogy bátran lehet enni. :)))

    Éva: Köszönöm és örülök! :))

    VálaszTörlés
  6. Névtelen13:01

    én is gyakran készítem lustaságból(nyáron) inkább ezt mint a rendes tojásos igazi tiramisut :) viszont télen jöhet a tojásos, persze ha nem vagyok lusta :D:)
    viszont, ha szereted a citromos sütiket, babapiskóta helyett kekszalapos citromhéj+lé is mehet a tejszines mascarpone krémbe :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése