Briós - az első



  Szeretem forgatni a különböző szakkönyveket, a cukrászoknak, szakácsoknak szóló könyveket is, nem csak a 'sima' recepteket tartalmazóakat, mert ezekből praktikákat lehet ellesni a profiktól, amiket aztán otthon is alkalmazhatok. Már rég óta tervezem, hogy brióst sütök, s az egyik általam sokat lapozgatott könyvben Keményffi Gábor és Tóth Illés Cukrászkönyv c. könyvében rá is találtam. Így receptem alapjául is ez szolgált, vagyis az ott elhangzó arányok szerint alakítottam a hozzávalók mennyiségét.
  Nincs is jobb reggeli, mint az általunk készített péksütemény, nálunk hamar el is fogyott. :) Legközelebb fonott kalácsot sütök majd ugyanebből a tésztából.

Hozzávalók (6 db)

30 dkg liszt
5 dkg cukor (+ 2 ek a tetejére)
2,5 dkg vaj/margarin olvasztva
1,25 dkg élesztő
1 tojás sárgája
1,8 dl tej
csipet só
aki szereti 2 dkg mazsola

  A tejben egy csipet cukorral felfuttattam az élesztőt, addig a vajat megolvasztottam a cukorral és kissé visszahűtöttem.
  A lisztet tálba tettem, közepébe mélyedést készítettem, és abba öntöttem a vajat, az élesztőt a tejjel, és a tojás sárgáját, majd addig dagasztottam míg sima tésztát nem kaptam. A mazsolát ez után lehet hozzágyúrni, én ez kihagytam.
  Egy óra alatt a duplájára kelesztettem, majd 6 részre osztottam, hengereket formáztam minden részből, és csiga alakúra tekertem fel, a két véget alul kissé összenyomtam, hogy ne látszódjanak.
  Tepsire pakolva megkentem őket tojással, majd 20 percig pihentettem. Sütés előtt ismét megkentem a tetejüket tojással, megszórtam cukorral, és 220 °C-on aranybarnára sütöttem a duci briósokat.

Így készült

Megjegyzések

  1. Nagyon szépek lettek. Reggelire én is bevállaltam volna. :)))

    VálaszTörlés
  2. Hogy te milyen ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  3. Szerintem tökéletesek lettek, és nagyon kis guszták:)

    VálaszTörlés
  4. Milyen szépen rendezted el a tepsiben a kis helyeseket:-) Szépek lettek!

    VálaszTörlés
  5. Köszönöm mindenkinek! :))

    VálaszTörlés
  6. Frissen kisütve milyen finom lehetett, ügyes vagy, valóban érdemes kipróbálni egy ilyen cukrászkönyv receptjeit! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése