Sajtos perec

 

  Remek sörkorcsolya, vendégváró, ropogtatni való. Sosem sütöttem még ilyet, formát is most vettem hozzá, viszont azt tudtam, hogy nagyon szeretjük, mert Rózsanéni sokat sütött, mindig tőle 'rendeltük'. Most egy jótékonysági süteményversenyre sütöttem, gondoltam kipróbálom, mert sokáig eláll, így a témának "tartós sütemény" is megfelel, már ha van ideje elállni... :)))
  Nagyon szuper, olyan lett, mint amire emlékeztem, bár azért még van rajta mit csiszolni, főként a kiszúrási technikán. Nem mondom, hogy nem munkás, ha egyedül készít ekkora adagot az ember, az minimum 2,5-3 óra, na persze gyakorlat kérdése is, (meg sütő nagyságé). Mi ketten 1,5-2 óra alatt készültünk el, anya rakta a tepsire, kente, szórta sajttal, szóval nagy segítség volt.
  A versenykiírás itt található. Már elvittük a sütiket, az eredményhirdetés ma 21:00-kor lesz, másik süteményem a pozsonyi kifli mert lehetett édeset és sósat is (ennek a receptjét majd legközelebb írom :)), addig reménykedjünk a legjobbakban, s bár itt inkább a jótékonyság a lényeg, mégis egy verseny. :)

És ahogy a zsűri elé kerül


Hozzávalók (kb. 160-170 db):

1 kg liszt
50 dkg margarin
4 kiskanál só
50 dkg trappista sajt + 10 dkg a tetejére, aki szeretne
1 kis pohár tejföl
2 tojássárgája
2 dkg szalalkáli
+ 1 tojás a kenéshez

A lisztet a margarinnal és sóval eldörzsöljük, majd hozzáadjuk a sajtot és  szalalkálit, és végül a maradék hozzávalókat is beledolgozzuk, félcentisre kinyújtjuk, kiszaggatjuk. Tepsire tesszük, és a tetejét tojással megkenjük, előmelegített 250 °C-os sütőben kb. 10 perc alatt pirosra sütjük. A forró tepsiről mindjárt leszedjük, és konyharuhával letakarjuk, hogy véletlenül se száradjon ki.

Megjegyzések

  1. De szeretjük mi is!!! Szép kis adag :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszták lettek! Szoktam csinálni én is de azért nem ilyen adagban!:-)

    VálaszTörlés
  3. :))) Legközelebb én se ekkora adagot készítek, hanem maximum felet. Most csak a verseny kedvéért készült ilyen mennyiségben, mert oda vittem a felét.

    VálaszTörlés
  4. Nem lehetett semmi ennyit kiszurkálni, nagyon ügyes vagy!
    Ilyen formám nekem is van a receptet mentettem köszi! :)
    Drukkolok Neked! :))

    VálaszTörlés
  5. Remélem, jó eredményt érsz el a versenyen ezekkel a guszta perecekkel. És majd légyszíves élménybeszámolót posztolni erről a jótékonysági sütiversenyről.

    VálaszTörlés
  6. Köszönöm! Sajnos nem sikerült helyezést elérnem, de talán majd legközelebb. :)
    Néhány receptet igyekszek majd összegyűjteni és megsütni a kiállított sütik közül, (meg persze feltölteni ide) mert mind nagyon finom lehetett. :))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szeretem. Nagyon szépek lettek. :)))

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm Petra! :)

    VálaszTörlés
  9. nagyon guszta:D
    finom vagy rétes lisztből csináltad?:)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése