Sajtmártásos tészta pirított csirkemell csíkokkal

  Az egyetem alatt, mikor csak magamnak főzök, gyakran "kísérletezgetek" (persze ha van időm, meg energiám...). Ez a recept is magányos főzőcskézéseim alatt született, szempont volt, hogy sajtos legyen, de gyors is, laktató is, és nem utolsó sorban finom. Így ez egy egyszerű, finom és laktató étel, ami egyre gyakrabban készül itthon (ezek szerint ízlik nekik, aminek nagyon örülök). :) Ám bevallom, ha sajtostésztáról volt szó, egy ideig a zacskós változatot készítettem, de  kb. 10 perccel tart csak tovább megfőzni ezt a mártást, emellett finomabb, és egészségesebb is, ezért ma már csak így készül. Hát íme az én sajtmártásos tésztám pirított csirkemell csíkokkal:





Sajtmártás:


5 dkg vaj
1 ek olaj
3 csapot ek liszt
6 dl tej
1 kis fej vöröshagyma apróra vágva
4 gerezd fokhagyma szintén apróra vágva
1 kis csokor petrezselyem
10-15 dkg sajt kockázva (trappista, vagy más karakteresebb sajt)
frissen őrölt bors, só

  Alapvetően egy besamelmártást készítünk, csak egy kis csavarral. Vajat felolvasztjuk csepp olajjal együtt, rádobjuk a hagymákat, és 1-2 perc alatt átfuttatjuk, majd rátesszük a lisztet, elkeverjük, kicsit lepirítjuk, majd hozzáadjuk a tejet. Ha forr, beletesszük a petrezselymet, sózzuk, borsozzuk, majd ha besűrűsödött a tűzről levéve beleolvasztjuk a sajtot, ha túl sűrűnek ítéljük, adhatunk hozzá még egy kis tejet.
 
Csirkemell csíkok:

45-50 dkg csirkemell csíkozva
2 ek olaj
2 kk fokhagyma granulátum
só, bors

  A csirkemell csíkokat megpirítunk az olajon, sózzuk, borsozzuk, és hozzáadjuk a fokhagyma granulátumot, s ha már pirosak, a mártáshoz keverjük.
 
  Ehhez a mennyiséghez fél kg penne tésztát főzünk ki (én a durumtésztát szeretem hozzá leginkább) és erre szedve, vagy akár ezzel összekeverve, tálaljuk. De van, hogy csirkemell nélkül csak a szósszal öntöm le a tésztát.

Megjegyzések

  1. Ez a finomság sz enyémeknek is bejönne. Mentem is. Köszi. :)))

    VálaszTörlés
  2. Én köszönöm! Remélem ízleni fog majd! :)

    VálaszTörlés
  3. csodás! Ki is fogom próbálni, itt Fro-ban úgy is finom sajtok vannak :)

    VálaszTörlés
  4. Ez biztosan szuper kaja! Már meg is főzöm!

    Köszi az ötletet

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése