Lángos lilahagymás túrós töltelékkel

  Kipróbáltam a lángost részben kenyérliszttel gyúrva és nagyon jó lett, azt hiszem ezentúl így fogom készíteni. Végül is ugyanazt a receptet használtam amit szoktam, csak a krumplit hagytam ki belőle, és a liszthez fele arányban kenyérlisztet kevertem. 
  A töltelék ötlete Nem vagyok mesterszakácstól jött, aki hasonló tölteléket tett a lángosba. Na, ezt mindenkinek ki kell próbálnia, nem is gondolná az ember milyen finom így. Egészen más, hogy a töltelék (feltét) nem felül van, hanem középen, miközben a tésztának csak az egyik fele van megsütve, puhább, omlósabb, és a túró igazán illik hozzá. Sütöttem simákat is, azok is finomak lettek, tömör, és kívül sercegős lett a lángos a kenyérliszttől.




Hozzávalók (kb.8 db sima vagy 4 db töltött lángos):

30 dkg sima liszt (BL 55)
30 dkg kenyérliszt (BL 80)
2 ek olaj
1 tojás sárgája
4 dl langyos tej
2,5 dkg élesztő
2 kk só
1 kk cukor a tejbe

  Tejben felfuttatjuk az élesztőt, és a szokásos módon bedagasztunk a többi hozzávalóval együtt. Nagyjából 60perc alatt a duplájára kelesztjük (ebben a melegben elég 45perc is), majd ujjnyi vastagságúra nyújtjuk, és kiszaggatunk 8 kört belőle. Majd egy darabot ujjunkkal elvékonyítunk a közepétől kifelé, hogy kb duplája legyen az eredeti körnek, ezt deszkára tesszük és rákanalazunk a töltelékből, majd egy ugyanígy elvékonyított tésztát teszünk a tetejére. A széleiket alaposan összenyomkodjuk, így készítünk el minden darabot és forró olajban mindkét oldalukat aranybarnára sütjük a kis batyuknak.

Töltelékhez összekeverjük a hozzávalókat, melyek a következők:

25 dkg túró
3 ek tejföl
1 fej lilahagyma apróra vágva
só (kb. 2 kk)

  Nagyon tetszett mindenkinek ez a töltött változat, úgyhogy legközelebb is ilyet kell készítenem. :))

--------------------------------------------------------------------------------------

Rövid kitérő:
  Részt vettem Illéskrissz játékán, és az egyik szerencsés nyertes én lettem, ezúton is köszönöm a lehetőséget!
  Nagyon jó receptek gyűltek össze, az amúgy is jobbnál jobb recepteket tartalmazó blogon, érdemes ellátogatni hozzá!
  A játékban összegyűlt receptek a képre kattintva elérhetők!

Megjegyzések

  1. Kész fogyókúra.) Már csak a képtől plusz 5 kilót érzek magamon:D! Besi te mindig ilyen jó kiadós kajákkal jelentkezel, de rajtad egy gram se látszik meg...hát igazán nem szeretlek:DD! Amúgy lenne egy komolyabb kérdésem is. Te hol szerzel kenyérlisztet, mert itt még nem találtam. Vagy ráírják, hogy 55-ös, vagy a vitamill semmit sem közöl, esetleg már eleve be van keverve, persze adalékokkal. Hol van síma 80-as??

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok! Az almás pitéd receptjét el is mentettem. :)))
    Valóban nagyon vonzó látvány a töltött lángos. Nem is bírok ellenállni el kell ezt is készítenem. :)))
    A fogyókúra részébe bele sem gondolok. ;D

    VálaszTörlés
  3. Teakert: :D Kedves vagy, azért látszik rajtam is, de hát imádom a finom kelt tésztát mindenféle formában. Azért majd igyekszek egy fitnesz menüt is összedobni. Valami kívánság? :D Lisztet nagyobb Sparban lehet kapni, nekem onnan Pannon kenyérlisztem van simán BL 80, a bekeverteket én sem nagyon kedvelem, keverek én magamnak ha kell. Remélem sikerül kapnod, én most durumlisztet keresek, Sparban talán az is van, remélem legalábbis.

    Petra: Köszi! Örülök, hogy mentetted a pitét! A lángost is bátran próbáld ki, nem bánod meg, és nem is hizlal...(én is mindig ezt mondogatom :D).

    VálaszTörlés
  4. Ami túrós, csak jó lehet! Jöhet!!

    VálaszTörlés
  5. Gratulálok! Guszta volt a almásod is!
    Nagyon guszta a lángosod, biztos nagyon finom is túró hagyma az csak jó lehet!

    VálaszTörlés
  6. Anazar: Nagyon finom, és nem a megszokott.

    Éva: Köszönöm! Érdemes kipróbálni mind a kettőt! :)

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése