Melegre hideget: csokoládé- és citromparfé

  Akinek ilyen melegben van kedve sütni, tegye fel a kezét! :) Nekem nem volt, édesség meg jó ha van, így egy hűsítő parfét ill. máris kettőt készítettem. Igazából láttam az interneten egy olyan receptet, amiben nem volt tojás, csak tejszín - na ezt nem találom most, akárhogy keresem sajnos- de ez volt a kiindulópontom. Először készítettem parfét, de gondoltam elrontani nem nagyon tudom, tejszín+cukor+ízesítő anyagok. Kipróbálás után megvan mit csinálok legközelebb másként - a csokisba több csokit teszek. :)



Csokoládéparfé:


3 dl tejszínhez
8-10 dkg keserű csokoládé
ízlés szerint porcukor
2-3 ek tortadara, csokiforgács

1 dl tejszínbe belereszeljük a csokoládét (ami fontos, hogy jó minőségű legyen, szokták mondani, amit nem jó megenni, süteménybe se jó) és felolvasztjuk, amint elolvadt a csoki lezárjuk, és megvárjuk míg teljesen kihűl. A 2 dl tejszínt kemény habbá verjük, és a kihűlt masszát hozzákeverjük, ízlés szerint cukrozzuk, aki szeretne tehet bele még csokiforgácsot, én a párom édesanyjától kaptam ajándékba egy egész kis készletet csokis díszekből, így nem hagyhattam ki, hogy ne tegyek bele abból egy keveset (tálaláskor is ebből szórtam köré). :) Edénybe töltjük, és fagyasztóban 4-5 óra alatt lefagyasztjuk, ezalatt óránként keverjük meg. Reggel elkészítve, ebédre már ehetjük is.
A képen kissé halványabb, mint amilyen e szerint a recept szerint lesz, mert én csak 5 dkg csokit tettem bele, ami szerintem nem elég, ezért legközelebb én is többet teszek bele, ezt leszámítva, illetve ennek ellenére szerintem jól sikerült.

Citromparfé


2 dl tejszínhez
1 nagy citrom leve és héja
ízlés szerint porcukor

A habtejszínt felverjük, és belekeverjük a cukrot, a citromlevet, és a héjat, majd mehet is a fagyasztóba, a csokishoz hasonlóan. Finom lett, de sajnos nem jött ki szépen a formából, (a képen is látszik) aki tudja ennek pontos okát, ossza meg velem, legyen olyan kedves! :)

Megjegyzések