Tzatziki (caciki)


  Legutóbb egy grillezés alakalmával készítettem ezt a salátát, hamar el is fogyott. Sokan joghurttal készítik, én tejföllel szoktam, így sokkal selymesebb. Mellesleg ez egy görög saláta, így ha már joghurttal készítjük, görög joghurtot használjunk, mert a "mi" joghurtunknak nem sok köze van a göröghöz. Mivel itthon a tejföl mindig kéznél van, így általában azzal készítem. Kell még bele kapor, amit nagyon szeretünk, télire is mindig betankolunk a fagyasztóba friss kaporral, onnan olyan, mintha friss lenne, az illata is megmarad, emellett jó hatással van az emésztésre és az étvágytalanságra. Másik összetevő a fokhagyma pedig a vérnyomásra és még számos dologra jó. Szerintem - bár az, hogy mi egészséges, és mi nem, folyvást vita forrása - már csak ezekért az összetevőkért is egy egészséges és finom saláta.

1 kígyóuborka
1-2 gerezd fokhagyma vagy 1 kk fokhagymapor
2 dl tejföl vagy görög joghurt
2 tk apróra vágott kapor
só, bors

Az uborkát lereszeljük a nagy lyukú sajtreszelőn, előtte meg is hámozhatjuk ha szeretnénk, én csak néha teszem. Megsózzuk, és hagyjuk fél órát állni, majd kinyomkodjuk a levét, és egy tálba tesszük. Hozzáadjuk a tejfölt, a passzírozott fokhagymát és a kaprot, majd ízesítjük sóval, borssal. A legjobb, ha fogyasztás előtt hűtőben legalább 2-3 órát áll, így még jobban összeérnek az ízek.

Megjegyzések