Sörkifli


Annyira szeretem, mikor a friss péksütemény illata átjárja a házat. Így Aleda zsemléin felbuzdulva ma sütöttem fél adag sörkiflit. :) Egykori szomszédasszonyunk receptje szerint, omlós és puha még másnap is. A recept hozzávalói egy adagra valóak, én ma mindent feleztem, és szintén 48 db kiflit készítettem, így két falatnyi kiflik lettek belőle. Személy szerint jobban szeretem ezeket a kicsiket.

Sörkifli (48 db)


Tészta:
90 dkg liszt
5 dkg élesztő
6dl tej
2 dl olaj
1 ek cukor
1 ek só

Kenéshez:
2 ek margarin
1 tojás a tetejére


Élesztőt felfuttatjuk majd a többi hozzávalóval dagasztjuk. 45 percig kelni hagyjuk, majd 6 cipót formálunk és 30 percig pihenni hagyjuk. A cipókat kerekre nyújtjuk, megkenjük olvasztott vajjal, 8 cikkre vágjuk és kifliket csavarunk belőle. Megszoktuk sózni, de ízlés szerint köménnyel, oreganóval is meg lehet szórni vajazás után a kiflik belsejét. Vagy esetleg vajazás helyett lekvárral tölteni őket. Tetejét megkenjük tojással (megszórhatjuk köménnyel, szezámmaggal). Előmelegített sütőben 220°C –on pedig szép pirosra sütjük.

Megjegyzések