Pizza milánói szósszal


1 nagy sütőtepsinyi pizzához, feltéttől, és étvágytól függően 4-5 személynek. :)





Tészta:

50 dkg liszt
1 kk cukor
4 dl tej
2,5 dkg élesztő
1 ek só
1 kk oregánó
1 kk kakukkfű
2 ek olivaolaj





A tejet meglangyosítjuk, belemorzsoljuk a friss élesztőt, rászórjuk a  cukrot és 1 ek lisztet, majdnem, mint a kovász. Szokásból, mindig így készítem, mert még könnyebb tésztát kapok. Lisztet elkeverjük a sóval, fűszerekkel, hozzáadjuk a "kovászt", és az olívaolajat, majd simára dagasztjuk, és 1 órán át langyos helyen kelni hagyjuk.

Feltétnek nálunk legnépszerűbb a sonka, kukorica duó, édesapámnak a kolbász, csípős paprikával, és az én nagy kedvencem még a 4 sajtos. De fel szoktam használni a maradék milánói szószt is, legutóbb is azt tettem, arra is került kis kukorica és jó sok sajt. A milánóihoz olajon kis fej, apróra vágott vöröshagymát, és 2 gerezd fokhagymát dinsztelek, ráteszem a 15 dkg darált húst, ha kifehéredett 2 ek sűrített paradicsomot, 2 ek tejfölt, 2 kk oregánót, 1 kk kakukkfüvet adok hozzá, és sózom, borsozom.

Paradicsomszószt a milánói alá nem szoktam tenni, viszont más feltét alá mindenképpen. Ezt a következőképpen készítem (ehhez a pizzatészta mennyiséghez): Csepp olívaolajon megdinsztelek egy kisebb fej apróra vágott vöröshagymát, és 2 gerezd fokhagymát, majd hozzáadok 3 ek paradicsompürét (kisebb konzerv), kb. 1 dl vizet oregánót, kakukkfüvet, sót és ha felforr, már le is zárom. Ezzel kenem meg a pizzákat, sajtból pedig 30 dkg-ot szoktam ráreszelni 1 tepsire.

Megjegyzések