Csupa csoki - Brownie



Imádom a csokit, gondolom ezzel nem vagyok egyedül... :) Hát íme egyik kedvencem, egy csupa csokis finomság a Brownie, tömör, de mégis lágy, és szinte szétolvad a szájban! Mellesleg nem is bonyolult az elkészítése, kezdők is könnyen elbánnak vele. Ilyenkor a legjobb sütni, mert érik az eper, és szerintem friss eperrel a legfinomabb.
Viszont próbáltam már tortaként is elkészíteni, édesanyámnak anyák napjára tortaformában sütöttem, kettévágtam, a belsejét lekvárral vékonyan megkentem, majd vajas-csokis mázzal öntöttem le, és tejszínhabbal díszítettem. Úgy is isteni volt, lényegében hasonló lett, mint a sacher torta, csak ez a tészta sokkal könnyedebb, kevésbé száraz. Itthon nagyon ízlett mindenkinek, ez a sacher torta variáció, érdemes kipróbálni!

Brownie

200 g csokoládé (az 50% feletti kakaótartalmú csokik a legjobbak)
150 g vaj
150 g cukor
4 db tojás
100g liszt

A csokit vízgőz felett megolvasztjuk a vajjal együtt. Recept szerint (ami az 1000 recept és fortély - Nagy konyhai mindentudó c. könyvemből származik) külön kellene, de egyben is pont olyan jó. A tojásokat és a cukrot, habosra keverjük, majd beleszitáljuk a lisztet, és csomómentesre dolgozzuk. Ezután a csokis-vajas keveréket a lisztes keverékhez adjuk, és homogénné (mindenhol egyenletes barna legyen) keverjük, s a kivajazott-kilisztezett, vagy sütőpapírral bélelt szögletes sütőformába tesszük. Előmelegített, 160 °C-os sütőben, 20-25 perc alatt süssük készre, ha kivettük, 10percet pihentessük, majd borítsuk ki nedves konyharuhára, és hagyjuk teljesen kihűlni, ezután már fogyaszthatjuk is!

Megjegyzések